Każda grupa miała odprawę około dwie godziny przed otrzymaniem przez pierwszą załogę zadania, następnie odbywało się sprawdzanie samolotów i załóg na okoliczność posiadania zabronionych przedmiotów (elektronika, gps...)
Gdy koperty zostały wręczone, nawigator miał 35 (klasa advanced) lub 20 minut (klasa unlimited) czasu na wykreślenie trasy i w górę! Wiatr był silny, więc był brany pod uwagę w planie lotu, na każdym odcinku była do utrzymania inna prędkość podróżna. Były elementy lotu po łuku i po torach kolejowych.
Po obliczeniach i ponad godzinny locie przyszedł czas na lądowania. Większość Polaków wydawało się, że lądowała dobrze, w sektorach A i B (10 i 20 punktów karnych), niestety, zdarzyło się też porządne odbicie, za większą karę punktową. Oficjalne wyniki znane będą dopiero po wyjaśnieniach i ewentualnych protestach. Wstępne wyniki z lądowań nie są zadowalające ... niestety większość załóg polskich otrzymała solidne kary za lądowania, sędziowie klatka po klatce analizują każde przyziemienie i surowo je oceniają. W tym momencie Francuzi wysuwają się na prowadzenie.
Wczoraj do jury wpłynęły dwa protesty, Polaków - dotyczący zdjęć trasowych i Francuzów, dotyczący krążenia. Protest polskiej załogi został odrzucony. Poniżej oficjalne wyniki z wczoraj:
- Klasa Advanced Polacy na 1, 6 i 15 miejscu
- Klasa unlimited Polacy na 1, 2 ,3, 5, 6, 7 i 11 miejscu
Jutro ostatni dzień zmagań! Czekamy też na zbiorcze wyniki po pierwszej i drugiej trasie.
Anja Tatarczuk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz